print
A N U N Ţ cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal în secția Reglementarea activității unităților comerciale în cadrul Direcţiei generale comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii
30.03.2017 20:30
893 Accesări

EXTRAGE PDF

 

         În conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 201 din 11 martie 2009, Direcţia generală comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de specialist principal în cadrul secției Reglementarea activității unităților comerciale din cadrul Direcției generale.

 

Scopul general al funcţiei:

Reglementarea şi coordonarea activităţii unităţilor comerciale din municipiul Chişinău  asupra respectării legislației și actelor normative în vigoare ce țin de domeniul comerţului.

Elaborarea proiectelor de acte normative în vederea perfecționării legislației în domeniul comerțului, programelor și strategiilor de dezvoltare a comerțului.

 

 Sarcinile de bază:

1. Verificarea datelor indicate în notificările privind inițierea activitții de comerț și corespunderea unităților comerciale tipului, specificului și inscripțiile de pe firma  unității comerciale.

2.  Întocmirea  notelor informative,  elaborarea proiectelor  dispoziţiilor primarului general/ viceprimarului privind chestiuni ce țin de domeniul comerțului.

3. Examinarea demersurilor organizaţiilor, petiţiilor cetăţenilor ce  ţin de  încălcarea   regulilor  de  comerţ  şi   programului  de  lucru  stabilit.

4. Acordarea asistenței metodice în soluționarea diverselor chestiuni ce țin de domeniul comerțului.

5. Elaborarea proiectelor de acte normative în vederea perfecționării legislației în domeniul comerțului.

6. Elaborarea proiectelor, programelor și strategiilor de dezvoltare a comerțului.

7. Pregăteşte  informaţii  în  limitele  competenţei  sale.

 

Condiţiile de bază pentru candidaţii la ocuparea funcţiei vacante:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b) posedă limba de stat; 

c) are capacitate deplină de exerciţiu;

d) nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;

f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;

g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 158 din 23.12.2008 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;

h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;

i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

 

          Cerinţe specifice:

Studii: superioare în domeniul merceologiei, comerţului, marketingului, managementului sau economiei absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalente.

Vechime în muncă:  cel puţin 3 ani în domeniul comerţului şi cel puţin 1  an în serviciul public.   

 

Cunoaşterea:

  • legislaţiei în vigoare cu privire la administraţia publică locală şi în domeniul merceologiei, managementului şi economiei comerţului;
  • lucrului la calculator (Windows, Excel, Word, Inernet);
  • unei limbi de circulaţie internaţională de preferinţă (foarte bine).

Atitudini: responsabilitate, spirit de iniţiativă, spirit de echipă, punctualitate, lucru independent şi în echipă, autoperfecţionare şi valorificare a experienţei dobândite, tendinţă către dezvoltare profesională continuă. 

 

LISTA  DOCUMENTELOR  NECESARE  CE  URMEAZĂ  A  FI PREZENTATE:

a)    formular de participare (se anexează);

b)    copia buletinului de identitate;

c)     copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;

d)    copia carnetului de muncă;

e)     cazier juridic;

f)       documentele care atestă prestarea voluntariatului - în cazul în care candidatul consideră necesar. 

 

 

Notă:  

- Copiile documentelor nominalizate  prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele  în original, pentru a verifica veridicitatea lor. În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.

- Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declaraţia de proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul personal de concurs cu originalul cazierului   juridic şi certificatului medical în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data  în care a fost  declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.

 

TERMENUL  DE  DEPUNERE  A  DOCUMENTELOR:

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participare la concurs, care va include proba scrisă şi interviul  până la 31 mai  2017.

 

Depunerea documentelor de participare la concurs şi desfăşurarea concursului  vor avea loc la sediul Direcţiei generale comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii (mun. Chişinău, şos.Hînceşti, 53 „a"), bir. 6, telefon de contact 22-69-39,  Serviciul resurse umane sau la adresa electronică:  dc@pmc.md.                                                                                             

 

 

B I B L I O G R A F I E:

  1. Constituţia Republicii Moldova;
  2. Legea nr. 158-XVI  din 4 iulie 2008 „Cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
  3. Legea nr. 25 -XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită al funcţionarului public;
  4. Legea nr. 16 din 16.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
  5. Legea nr. 436-XVI din 28.12.2006 „Privind administraţia publică locală";
  6. Legea Republicii Moldova nr. 231 din 23.09.2010 „Cu privire la comerţul interior";
  7.  Legea Republicii Moldova nr. 1100 - XIV din 30.06.2000 "Cu privire la fabricarea şi circulaţia alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice";
  8. Legea Republicii Moldova nr.93 - ХIV din 15.07.1998 "Cu privire la patenta de întreprinzător";
  9. Legea Republicii Moldova nr. 105-XV din  13.03.2003 „Cu privire la protecţia drepturilor consumatorilor";
  10. Legea Republicii Moldova nr. 278-XV din 14.12.2007 „Privind controlul tutunului";
  11. Legea nr. 190-XII din 19.07.94 "Cu privire la petiţionare";
  12. Titlul VII al Codului Fiscal, Legea nr.93 - XII din 01.04.2004;
  13. Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 212 din 04.04.1995  "Despre aprobarea Regulilor de comercializare cu amănuntul a băuturilor alcoolice";
  14.  Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 517 din 18.09.1996  "Cu privire la aprobarea Regulilor de funcţionare a reţelei de comerţ ambulant şi a Regulilor de comerţ în pieţele din Republica Moldova";
  15.  Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 955 din 21.08.2004 „Despre aprobarea Regulamentului-tip de funcţionare a pieţelor";
  16. Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 65 din 26.01.2001 „Cu privire la aprobarea Regulilor de comercializare cu amănuntul a unor tipuri de mărfuri alimentare şi nealimentare";
  17. Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 547 din 04.08.1995 "Cu privire la măsurile de coordonare şi de reglementare de către stat a preţurilor (tarifelor)" cu modificările ulterioare;
  18.   Hotărârea Guvernului Republicii Moldova nr. 1209 din 08.11.2007 „Cu privire  la prestarea serviciilor de alimentaţie publica";
  19. Hotărârea Guvernului nr. 931 din 08.12.2011 „Cu privire la desfăşurarea comerţului cu amănuntul".
  20. Codul contravenţional.

 

Anticamera +373-22-22-61-64
Fax +373-22-22-61-64
Email : dc@pmc.md
Copyright © 2024 Direcția generala economie, comerț și turism Toate drepturile rezervate.