![]() |
![]() |
1. Conduce şi coordonează activitatea Direcţiei şi asigură executarea sarcinilor şi funcţiilor puse în seama Direcţiei: 1.1. Coordonează activitatea şefului adjunct, stabileşte funcţiile de serviciu ale şefului adjunct. 1.2. Conduce nemijlocit activitatea „Serviciul contabilitate", „Serviciul resurse umane", secţiilor „Reglementarea activităţii unităţilor de alimentaţie publică", „Autorizarea funcţionării unităţilor comerciale" şi secretarului administrativ superior. 1.3. Efectuează audienţa cetăţenilor şi agenţilor economici. 1.4. Gestionează mijloacele Direcţiei, fiind ordonator secundar de credite, încheie contracte de muncă, economice şi de altă natură, care ţin de activitatea Direcţiei. 1.5. Aprobă statele întreprinderii municipale „Binefăcătorul" şi ale întreprinderilor de stat subordonate Direcţiei. 1.6. Emite ordine şi dispoziţii, în limitele competenţei sale, obligatorii pentru toţi lucrătorii Direcţiei şi a întreprinderilor din subordine
2. Asigură îndeplinirea măsurilor preconizate şi a prevederilor Legilor Republicii Moldova, Hotărârilor Guvernului Republicii Moldova, deciziilor, dispoziţiilor Consiliului municipal Chişinău, Primarului general şi viceprimarilor municipiului Chişinău. 2.1. Organizează controlul asupra executării deciziilor Consiliului municipal, dispoziţiilor Primarului general şi ale viceprimarilor municipiului Chişinău, actelor legislative şi normative ce ţin de competenţa Direcţiei. 2.2. Organizează clasificarea întreprinderilor de alimentaţie publică în funcţie de tipul fiecăreia şi nivelul de deservire a consumatorilor. 2.3. Examinează rezultatele controalelor la şedinţele Consiliului Direcţiei, stabileşte termenele concrete de înlăturare a încălcărilor. 2.4. În cazul depistării încălcărilor grave sau repetate ale actelor legislative şi normative în vigoare, înaintează Primăriei municipiului Chişinău propuneri privind retragerea autorizaţiilor, suspendarea dreptului de comercializare cu amănuntul a producţiei alcoolice şi articolelor din tutun ori suspendarea activităţii unităţilor comerciale până la înlăturarea neajunsurilor depistate 2.5. Contribuie, prin intermediul Comisiei de calificare a Direcţiei, la perfecţionarea cadrelor prin ridicarea nivelului profesionist, conferirea de categorii pentru lucrătorii din alimentaţia publică.
3. Elaborarea şi prezentarea spre examinare Consiliului municipal şi Primăriei proiectelor de decizii şi dispoziţii vizând problemele comerţului, alimentaţiei publice şi prestările serviciilor. 3.1. Organizează elaborarea proiectelor de decizii ale Consiliului municipal şi dispoziţii ale Primarului general sau viceprimarului de ramură. 3.2. Conlucrează cu serviciile şi subdiviziunile Primăriei, serviciile descentralizate la elaborarea proiectelor de decizii şi dispoziţii; 3.3. Participă la activitatea comisiilor Consiliului municipal şi ale primătiei municipiului Chişinău, examinează recomandările lor şi le informează despre rezultatele examinării şi acţiunile întreprinse;
4. Organizarea procesului de perfectare şi eliberare a autorizaţiilor de funcţionare pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii către populaţie. 4.1. Organizează activitatea eficientă a secţiei "Autorizarea unităţilor comerciale"; 4.2. Asigură examinarea în termen a cererilor de eliberare/prelungire a autorizaţiilor de funcţionare a unităţilor comerciale şi de prestări servicii; 4.3. Examinează corectitudinea perfectării autorizaţiilor de funcţionare a unităţilor comerciale, de alimentaţie publică şi de prestare a serviciilor.
5. Numirea şi eliberarea din funcţie personalul Direcţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare, regulamentul şi planul de activitate, aprobă fişele de post ale specialiştilor din cadrul Direcţiei. 5.1. Elaborează organigrama Direcţiei şi schema de încadrare a personalului Direcţiei; 5.2. Organizează desfăşurarea concursului cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante; 5.3. Aprobă fişele de post ale specialiştilor din cadrul Direcţiei; 5.4. Emite ordine de numire şi eliberare din funcţie personalul Direcţiei; 5.5. Desemnează şi eliberează din funcţie, în modul stabilit, directorii întreprinderii municipale „Binefţcţtorul" şi ai întreprinderilor de stat de alimentaţie publică „Adolescenţa", „Bucuria-El",. „Liceist", „Râşcani-Şc", încheie contracte de muncă cu conducătorii acestor întreprinderi.
6. Asigurarea, examinarea petiţiilor şi demersurilor înaintate de către persoane fizice, agenţi economici şi alte instanţe în adresa Consiliului municipal, Primăriei şi Direcţiei, care vizează protecţia consumatorilor, chestiunile comerţului, alimentaţiei publice şi de prestări servicii şi ia decizii asupra lor. 6.1. Organizează efectuarea controalelor privind examinarea petiţiilor, cererilor şi demersurilor; 6.2. Examinează rezultatele controalelor efectuate în cadrul şedinţelor Consiliului Direcţiei; 6.3. Stabileşte termeni de lichidare a încălcărilor depistate; 6.4. Înaintează propuneri viceprimarului de ramură privind suspendarea activităţii unităţii comerciale sau prestări servicii, limitarea programului de lucru a întreprinderilor, suspendarea/retragerea autorizaţiilor de funcţionare; 7. Formarea propunerilor şi participarea la elaborarea şi desfăşurarea acţiunilor ce vizează organizarea, reglementarea şi coordonarea activităţii unităţilor de comerţ, alimentaţie publică şi de prestări servicii sociale din teritoriul municipiului Chişinău. 7.1. Înaintează organelor fiscale şi organelor de resort demersuri privind constatarea de încălcări, comise de către agenţii economici, ale legislaţiei şi actelor normative în vigoare, în vederea aplicării măsurilor de rigoare. 7.2. Soluţionează, de comun acord cu alte departamente şi direcţii, chestiunile privind aprovizionarea cu produse alimentare şi organizarea hranei calde pentru elevii din instituţiile de învăţământ preuniversitar. 7.3. Participă la examinarea proiectelor de acte normative şi legislative ce reglementează activitatea unităţilor de comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii. 7.4. Participă la examinarea de către organele administraţiei publice centrale, precum şi de către alte structuri economice şi publice, a chestiunilor privind comerţul, alimentaţia publică şi de prestarea serviciilor sociale.
orele de audienţă: fiecare zi de luni 13.00-17.00; tel. +373 22 22 61 64 |