Acţiuni prioritare/Acţiuni
|
Subacţiuni
|
Indicatori de produs/rezultat
|
Termen de realizare
|
Responsabi1
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
|
Obiectivul nr.1: Reglementarea şi coordonarea activităţii tuturor agenţilor economici din municipiu care desfăşoară activităţi în sfera comerţului, alimentaţiei publice şi prestării de servicii cu plată către populaţie. Aducerea obiectivelor de comerţ şi alimentaţie publică de pe teritoriul municipiului Chişinău în corespundere cu particularităţile funcţionale şi comerciale, tipul, specificul şi inscripţiile de pe firma întreprinderii.
|
1.1. Eliberarea autorizaţiilor de funcţionare pentru unităţile de comerţ, alimentaţie publică şi prestări servicii amplasate în or.Chişinău.
1.2. Stabilirea tipului întreprinderilor de comerţ conform cerinţelor Nomenclatorului-tip al unităţilor de comerţ cu amănuntul.
1.3. Clasificarea întreprinderilor de alimentaţie publică pe categorii de încadrare după nivelul de deservire
1.4. întreprinderea măsurilor (de comun cu preturile de sector) întru verificarea condiţiilor de activitate a gheretelor cu înaintarea propunerilor de demolare şi evacuare
|
1.1.1. Examinarea seturilor de documente prezentate de solicitanţii autorizaţiilor de funcţionare;
1.1.2. Examinarea la faţa locului a unităţilor comerciale şi de prestări servicii privind încadrarea acestora în condiţiile de autorizare;
1.1.3. Perfectarea şi eliberarea autorizaţiilor de funcţionare
1.2.1. Examinarea la faţa locului a unităţilor comerciale şi de prestări servicii privind stabilirea tipului întreprinderilor de comerţ şi prestări servicii.
1.2.2. Oferirea consultaţiilor agenţilor economici privind legislaţia şi actele normative în vigoare ce ţin de domeniul tipizării unităţilor comerciale.
1.3.1. Examinarea la faţa locului a unităţilor de alimentaţie publică privind încadrarea în condiţiile de clasificare a acestora conform nivelului de deservire a populaţiei.
1.3.2. Oferirea consultaţiilor agenţilor economici privind legislaţia şi actele normative în vigoare ce ţin de activitatea în domeniul alimentaţiei publice.
1.4.1. Convocarea şedinţei organizatorice cu participarea preturilor de sector cu distribuirea listelor gheretelor amplasate în străzile oraşului.
1.4.2. Definitivarea listei gheretelor care urmează a fi demolate sau reamplasate
|
Eliberarea a peste 16000 autorizaţii de funcţionare pentru unităţile de comerţ, alimentaţie publică şi prestare a serviciilor către populaţie.
Întocmirea a 7500 note informative la faţa locului pentru verificarea gradului de corespundere a unităţii comcrciale şi/sau de prestări servicii tipului solicitat de unitate de comerţ cu amănuntul şi de prestare a serviciilor. Oferirea consultărilor solicitate
Încadrarea în categorii după nivelul de servire al consumatorilor 400 întreprinderi de alimentaţie publică și oferirea consultărilor respective
Prezentarea informaţiei privind numărul gheretelor amplasate în pieţe şi străzi
Demolarea sau reamplasarea anual a 10% din numărul total de gherete amplasate în străzile oraşului.
|
Pe parcursul anului
Pe parcursul anului
Pe parcursul
anului
La solicitare
Martie
Pe parcursul anului
|
L. Osoianu
L. Gheorghiță
V. Prodan
L. Osoianu
L. Gheorghiță
V. Prodan
S. Panga
S. Panga
S. Panga
M.Zambiţchi
Preturile de sector
|
Obiectivul nr. 2: Acordarea agenţilor economici a dreptului de comercializare cu amănuntul a producţiei alcoolice şi/sau articolelor din tutun.
|
2.1. Acordarea agenţilor economici a dreptului de comercializare cu amănuntul a producţiei alcoolice şi/sau articolelor din tutun
|
2.1.1. Examinarea la faţa locului a unităţilor de comerţ şi alimentaţie publică privind încadrarea acestora în condiţiile de acordarea dreptului de comercializare cu amănuntul a producţiei alcoolice şi/sau articolelor din tutun.
2.1.2. Verificarea existenţei avizului privind restricţiile la comercializarea cu amănuntul a producţiei alcoolice şi articolelor din tutun persoanelor sub vârsta de 18 ani (cu întocmirea notei informative).
|
Acordarea dreptului de a comercializa producţie alcoolică la 1600 unităţi comerciale şi articolelor din tutun la - 1850 unităţi comerciale;
Întocmirea notei informative
|
Pe parcursul
anului
Pe parcursul
anului
|
L. Osoianu
L. Gheorghiță
V. Prodan
S. Panga
L. Osoianu
L. Gheorghiță
V. Prodan
S. Panga
|
Obiectivul nr. 3: Simplificarea procedurii de obţinere a autorizaţiilor de funcţionare pentru unităţile de comerţ, alimentaţie publică şi prestare a serviciilor către populaţie.
|
3.1. Elaborarea paginii WEB a Direcţiei;
3.2. Elaborarea sistemului informatic nou.
3.3. Elaborarea Regulamentului nou privind eliberarea autorizaţiilor de funcţionare a unităţilor comerciale şi de prestare a serviciilor sociale pe teritoriul municipiului Chişinău.
|
3.1.1. Iniţierea procedurii de selectare a agenţilor economici pentru elaborarea caietului de sarcini.
3.1.2. Finisarea lucrărilor de elaborare a paginii WEB a Direcţiei;
3.2.1. Iniţierea procedurii de selectare a agenţilor economici pentru elaborarea caietului de sarcini destinat licitaţiei de selectare a elaboratorului sistemului informatic;
3.2.2. Selectarea elaboratorului sistemului informatic
3.2.3. Finisarea lucrărilor de elaborare a sistemului informatic nou.
3.3.1. Implementarea sistemului informatic nou privind eliberarea autorizaţiilor de funcţionare, ţinerea evidenţei acestora, accesarea directă a Direcţiei cu subdiviziunile implicate la eliberarea autorizaţiilor.
3.3.2. Examinarea cadrului legal privind atribuţiile autorităţilor publice locale în reglementarea procesului comercial în teritoriu
3.3.3. Pregătirea şi prezentarea proiectului deciziei CMC „Cu privire la aprobarea Regulamentului nou privind eliberarea autorizaţiilor de funcţionare a unităţilor comerciale şi de prestare a serviciilor sociale pe teritoriul municipiului Chişinău".
|
Desfășurarea licitației pentru selectarea agentului economic
Selectarea agentului economic
Plasarea avizului privind licitaţia de selectare a elaboratorului sistemului informatic
Desfășurarea licitației pentru selectarea agentului economic
Selectarea agentului economic
Familiarizarea funcționarilor Direcției cu sistemul informatic nou
Revizuirea cadrului legal ce ține de domeniu
Elaborarea noului Regulament
|
Ianuarie
Martie
Trimestrul I
Trimestrul II
Trimestrul IV
Trimestrul IV
Trimestrul II
Trimestrul IV
|
V. Constantinov
P. Novac
V. Constantinov
P. Novac
V. Constantinov
P. Novac
V. Constantinov
P. Novac
V. Constantinov
P. Novac
V. Constantinov, șefii de secții
V. Constantinov, șefii de secții
V. Constantinov, șefii de secții
|
Obiectivul nr. 4: Stabilirea taxelor locale noi pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii întru majorarea acumulărilor la bugetul local
|
4.1. Reexaminarea cuantumului taxei locale pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii
4.2. Stabilirea taxelor locale pentru unităţile stradale comerciale şi/sau de prestări servicii;
|
4.1.1. Examinarea situaţiei privind acumulările la buget a taxei locale respective cu prezentarea calculelor privind defalcările la bugetul local a taxelor propuse
4.1.2. Pregătirea şi prezentarea proiectului deciziei CMC cu privire la stabilirea taxelor locale noi pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii.
4.2.1. Examinarea situaţiei privind amplasarea unităţilor de comerţ ambulant în teritoriul străzilor or. Chişinău
4.2.2. Pregătirea şi prezentarea proiectului deciziei CMC cu privire la stabilirea taxelor locale pentru unităţile stradale comerciale şi/sau de prestări servicii
|
Prognozarea defalcările la bugetul local de la aplicarea taxelor nou propuse
Elaborarea proiectului deciziei CMC
Revizuirea, în comun cu preturile de sector, a situației privind comerțul ambulant în teritoriu
Elaborarea proiectului deciziei CMC
|
Trimestrul I
Trimestrul I
Trimestrul I
Trimestrul I
|
P. Novac
V. Constantinov
V. Constantinov, șefii de secții
V. Constantinov
|
Obiectivul nr. 5: Participarea la elaborarea cadrului legislativ
|
5.1. Înaintarea propunerilor privind completarea şi modificarea cadrului legal în vigoare.
5.2. Examinarea proiectelor actelor legislative şi normative parvenite la Primăria mun. Chişinău
|
5.1.1. Înaintarea propunerilor privind completarea şi modificarea Legii RM nr. 285 din 18.02.1999 „Cu privire la jocurile de noroc"
5.1.2. Completarea Titlului VII al Codului Fiscal privind lărgirea spectrului de unităţi de prestare a serviciilor cu plată către populaţie pentru stabilirea taxei locale respective
5.1.3. Completarea şi modificarea Nomenclatorului-tip al unităţilor comerciale cu amănuntul, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 931 din 08.12.2011.
5.1.4. completarea şi modificarea Hotărârea Guvernului nr. 1209 din 08.11.2007 „Cu privire la prestarea serviciilor de alimentaţie publică".
5.2.1. Înaintarea propunerilor de completare sau modificare a proiectelor actelor legislative
|
Examinarea situației privind unitățile cu automate de joc cu câștiguri bănești din oraș
Elaborarea propunerilor privind stabilirea cotei taxei locale pentru unitățile de prestări servicii de deservire socială
Pregătirea propunerilor Primăriei către Guvern privind completarea şi modificarea Nomenclatorului-tip al unităţilor comerciale cu amănuntul,
Pregătirea propunerilor Primăriei către Guvern privind
completarea şi modificarea Hotărârea Guvernului nr. 1209 din 08.11.2007
Examinarea proiectelor parvenite cu formularea propunerilor respective
|
Trimestrul I
Trimestrul I
Trimestrul III
Trimestrul III
La solicitare
|
V. Constantinov
V. Prodan
V. Constantinov
V. Prodan
L. Gheorghiță
V. Constantinov
V. Prodan
L. Gheorghiță
V. Constantinov
S. Panga
V. Constantinov, șefii de secții
|
Obiectivul nr. 6: Asigurarea controlului asupra executării prevederilor legislaţiei în vigoare ce reglementează activitatea comercială
|
6.1.Asigurarea executării prevederilor legislaţiei în vigoare în domeniul comerţului
6.2.Asigurarea controlului asupra activităţii pieţelor
6.3.Coordonarea procesului de organizare a alimentaţiei elevilor şi persoanelor social-dezavantajate.
|
6.1.1. Examinarea demersurilor organizaţiilor, petiţiilor cetăţenilor ce ţin de încălcarea regulilor de comerţ şi programului de lucru stabilit.
6.1.2. Efectuarea controlului îndeplinirii de către agenţii economici a condiţiilor prevăzute în autorizaţia de funcţionare.
6.1.3. Întocmirea actelor de control, note informative, proiectele dispoziţiilor privind retragerea sau suspendarea autorizaţiilor de funcţionare, sau limitarea programului de lucru a unităţilor, în care au fost depistate încălcări ale legislaţiei în vigoare.
6.2.1. Verificarea respectării profilului pieţei, conform Regulamentului de funcţionare a pieţei şi a reţelei de comerţ şi prestări servicii amplasate în pieţe.
6.2.2. Examinarea situaţiei în teritoriul adiacent pieţelor pentru definitivarea gheretelor care urmează a fi reamplasate
6.3.1. Coordonarea activităţii unităţilor de alimentaţie publică în cadrul reţelei şcolăreşti şi studenţeşti: instituţiile de învăţământ preuniversitare, şcolile profesionale, colegiile, instituţiile superioare de învăţământ indiferent de forma lor de proprietate şi apartenenţa departamentală.
6.3.2. Coordonarea procesului de organizare a alimentaţiei persoanelor social-dezavantajate
|
Examinarea a 105 demersuri, petiții etc, cu expedierea răspunsurilor respective
Efectuarea a 150 controale privind respectarea de către agenții economici a condiţiilor prevăzute în autorizaţia de funcționare
Întocmirea a 200 acte de control privind rezultatele controalelor efectuate și 60 proiecte de dispoziție privind sancționarea unor agenți economici în activitatea cărora au fost depistate nereguli în activitate
Efectuarea controalelor în 25 piețe privind respectarea profilului piețelor
Revizuirea situației în teritoriul adiacent piețelor
Monitorizarea activităţii unităţilor de alimentaţie publică în cadrul reţelei şcolăreşti şi studenţeşti
Monitorizarea activității unităților de alimentație publică ce asigură alimentație categoriilor de persoane social dezavantajate
|
Pe parcursul
anului
Pe parcursul
anului
Pe parcursul
anului
Pe parcursul
anului
Trimestrul I
Pe parcursul
anului
Pe parcursul
anului
|
L. Gheorghiță
S. Panga
V. Prodan
L. Gheorghiță
S. Panga
V. Prodan
L. Gheorghiță
S. Panga
V. Prodan
V. Prodan
V. Prodan
L. Gheorghiță
S. Panga
S. Panga
|