Consultări publice

În baza prevederilor Legii nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional, Direcția generală economie, comerț și turism organizează, începând cu data de 03 aprilie 2024, consultarea publică a proiectului de decizie cu privire la aprobarea Regulamentului de comerț local al or. Chișinău. 

Detalii...

Anunț anulare Registru de Reclamații

Registrul de reclamații,

Anulat

Comercianții nu vor mai fi obligați să dețină documentul de strictă evidență - Registrul de reclamații

Prin Legea nr. 37 din 29.02.2024  au fost operate modificări la art. 9 și 10 din legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorilor, fiind exclusă obligația de a deține Registrul de reclamații.

Legea intră în vigoare la o lună după publicarea în MO, respectiv, la 22 aprilie curent.

Detalii: https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=142427&lang=ro

Depunere notificări_______________________________________________________

În contextul situației epidemiologice, întru prevenirea și diminuarea răspândirii virusului COVID-19 pe teritoriul mun. Chișinău, Notificările privind inițierea/modificarea/încetarea activității de comerț se depun:

sau 

  • off-line(fizic) la ghișeul Direcției (șos. Hâncești, 53A), doar în baza unei programări prealabile (Programarea se efectuează pentru fiecare Notificare, în parte).

 

În conformitate cu prevederile art. 15 (7) din Legea nr. 231/2010, pentru depunerea notificării de inițiere a activității de comerț/ de modificare a datelor, se achită o taxă de notificare în mărime de 100 lei: extrage aici.

Notă: În cazul refuzului de recepționare a notificării (din cauza unor erori admise de către comerciant/deponent) și depunerii unei notificări repetate, din nou se achită o plată de notificare în mărime de 100 de lei.

 


Ghid de completare și depunere a notificărilor:

                *     de inițiere a activității.           *  de încetare a activității.

Atenție: În cazul în care la logarea în Sistemul Informațional apar erori de logare se recomandă a fi întreprinse următoarele acțiuni:

1. Accesarea MPass.gov.md și la compartimentul „contacte” de introdus/verificat dacă este introdusă, adresa de email;

2. După indroducerea adresei de email de repetat logarea în SIA GEAP.

Notificarea inițierii activității de comerț a teraselor de alimentație publică amenajate pe lângă unitățile de alimentație publică staționare

      În conformitate cu CERINȚELE privind organizarea teraselor de alimentație publică pe domeniul public/privat al municipiului Chișinău (anexa nr. 3 la Regulamentul de comerț local al municipiului Chișinău, aprobat prin decizia CMC nr. 15/14 din 29.12.2021):
       Suplimentar la notificarea de comerț pentru terasă se anexează:
      a) schița de proiect color a terasei, în care sunt configurate  numărul de mese și scaune, numărul și tipul de echipamente cât și dispunerea lor, 2-3 fotografii  din unghiuri diferite din care să reiasă zona amplasamentului terasei;
       b) titlul de autentificare a dreptului deținătorului de teren sau contractul de arendă funciară (pentru terasele amplasate pe teren privat sau arendat);
       c) contractul  privind salubrizarea teritoriului și evacuarea deșeurilor.

Încetarea activității unității comerciale

ÎN  ATENȚIA  COMERCIANȚILOR!!!!

    În conformitate cu prevederile art. 175 din Legea cu privire la comerțul interior nr. 231/2010, activitatea de comerţ încetează la cererea comerciantului, începând cu data de depunere a notificării de încetare de către comerciant.

    De la data de depunere a notificării privind încetarea activităţii de comerţ, comerciantul nu are dreptul să desfăşoare activităţi de comerţ în cadrul unităţii comerciale în cauză și nu va achita taxa stabilită la art. 177 alin. (2) pentru unitatea comercială în cauză.

     Prin urmare, odată cu încetarea activității, comerciantul trebuie să depună NOTIFICARE   de încetare a activității, în caz contrar este pasibil de achitarea în continuare a taxei pentru unitatea comercială și/sau de prestări servicii.

                                               Administrația

Noutăți

HOTĂRÎRE Nr. 49 din 29-04-2021 pentru aprobarea Regulamentului privind subvenționarea locurilor de muncă
1310 Accesări
Regulamnetul a fost elaborat în vederea recuperării și dezvoltării sustenabile a mediului de afaceri, având drept obiectiv impulsionarea angajaților pe piața muncii din RM, prin susținerea aforturilor depuse de angajatori în acest sens, în cazul angajării persoanelor care pe o perioadă de cel puțin 12 luni consecutive ce preced lunii de angajare nu a avut venituri salariale, precum și a persoanelor cu dizabilități.
Detalii: Noutăţi
Arrow Prev

                 

Arrow Next
Acces Rapid
Anunțuri importante
×